dinsdag 1 november 2011

Staken met Franse melkvee boeren deel 1/2

Juni 2009


Ja hoor het is zo ver, de stakingen zijn begonnen, en ook Boer H is er mee bezig.
Vandaag is ie op pad met onze buurman Jean-Jacques.
Beiden met de traktor. Een tikkeltje gespannen en opgewonden.
Want spannend is het wel.. ook voor twee grote volwassen mannen!

Ik was buitenshuis aan het werk in een fabriek en toen ik thuiskwam waren ze al weg.

Mobieltje ligt nog gewoon thuis die neemt ie nooit mee.
Zoooooooo lastig vind ie.
Nee als je een lekke band hebt en je moet ik weet niet hoelang naar iemand zoeken
die toevallig thuis is waar je kan bellen, dat is niet lastig natuurlijk!

Papieren van de traktor liggen ook nog thuis, overal staat politie en gendarmerie!!
Het is waarschijnlijk makkelijker om ze later op het politie bureau te tonen???

Ze zouden naar de rijksweg gaan heb ik nog gehoord van zoonlief.
Ze hebben al zoveel overhoop gehaald die boeren van de week,
het begint uit de hand te lopen, ze worden opstandiger en bozer.
Je houd er toch een beetje rekening dat het anders kan aflopen dan je denkt!

Tuurlijk komt het allemaal weer goed het is altijd toch al goed gekomen???
Ach ik moet maar denken dat ze het goed naar de zin hebben en dat er niets aan het handje is!!
Goed naar de zin hebben ze het altijd wel met staken die boeren.
Eten en drinken word voor gezorgd.
Volop Bier, wijn , stokbrood en ham.
Er worden zelfs worstjes op de bbq klaar gemaakt.

Ik ben benieuwd naar hun thuiskomst en naar hun verhalen.
Vanuit huis volg ik de laatste berichten via internet.

Ze staken voor een betere melkprijs, het gaat niet goed met de prijzen.
Maar nu Boer H ook aan het staken is geslagen zal het allemaal wel goed komen
met die te lage melkprijzen!
Toch?



Na korte reclame volgt een filmpje

3 opmerkingen:

  1. Staken in Frankrijk op 1 november??? Dan is iedereen vrij, dus wat is het nut? Leuk blog trouwens Dees!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed naar de datum kijken het is van juni 2009 ;-)
    Leuk dat je het leuk vind

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze durven hier tenminste nog, whop over die ronde vluchtheuvel heen met die trekkers in de binnenstad. De supermarkt-borden van hun palen halen, bekladden en een rondje snelweg; geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen